Jag ser rött så här i juletider.

Alla som känner mig vet att jag har lite temperament men jag gick totally bananas när jag kom hem idag.
Var sur, trött, hungrig, sjuk och hade världens blodsockerfall.
Bara det är en beware-of-the-bitch varning.
Dessutom började jag hosta massa i bilen och mitt ena öga gör skitont när jag blinkar.
När ska eländet ta slut?
Jag gillar inte alls julpynt, allt pynt jag har köpt till oss är för Tommies skull.
Idag köpte jag en julgransmatta i gammeldags jutväv och en "julstjärna" i form av ett silvergrlittrigt stjärnfall med små lampor i.
Jag satte upp den och Tommie släckte den.
Bara det lilla mina vänner, gjorde mig lite smått galen.



Vad fasiken!
Förra året plockade han fram tomtarna på kvällarna och jag plockade undan dem på dagarna.
I år har jag varit extra snäll och lagt ner ett par tusenlappar på julsaker och när jag väl köper en så kallad julstjärna så går han och släcker den!
Vad är det för fasoner?
Nej, då säger han att den bara ska vara tänd när vi är hemma och när vi inte sover.
Hur fucking ofta är det liksom?
En timme om dagen?
Jag dampade ur lite och sa att om inte den får vara tänd dygnet runt så kastar jag både de nyinköpta och hans gamla julsaker genom fönstret.
Lite revoltaktigt ( not! ) ringde jag mamma och beklagade mig och både hon och pappa höll med mig vilket gjorde att Tommie fick vika sig.
För husefridens skull.
Det är inte lätt att leva med mig, jag är alldeles förundrad över att han orkar ibland...

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback