En plågans dag.

Vilken förbannad dag.
Hemsk.
Vaknade ( fortfarande sjuk ) efter en natt med alldeles för lite sömn av ett  telefonsamtal som innehöll flertalet dåliga nyheter.
Mycket tårar.
En av dem var att morfar låg inne på sjukhuset.
Jag missade ett jätteviktigt möte på grund av det men vad jag gör man?
Jag åkte dit med mamma.
Det var trevligt, min mamma är en fin människa.
Vi var en sväng på Ekohallen med, underskattat ställe det där.
Sedan lunchade jag på Jensens med älskling och det var mys.



Sen började det gå utför.
Det gick mindre bra på jobbet och på hemvägen tog spolarvätskan slut och rutan var så skitig att det inte gick att se något.
Fick dock inte upp motorhuven ( wtf? ) så jag kunde inte fylla på någon vätska.
Sprang samtidigt in i en person som verkligen hatar mig, spännande.
Jag har ingen aning om varför och orkar inte heller bry mig men personen i fråga skrattade åt mina pateiska försök att få upp luckan.
Förnedrande!
Ännu mer irriterad körde jag hem.
Som tur var började det regna så jag såg lite i alla fall.
När jag hade parkerat bilen i mitt parkeringshus ( mitt? haha, vem tror jag att jag är? ) så såg jag en skum typ.
Han stirrade på mig och han hade en obehaglig glasartad blick.
Jag tänkte inte mer på det utan gick ut.
Precis innan utgången hör jag skumma ljud och vänder mig om och där står han, äcklet, med byxorna nerdragna och... tillfredsställer sig själv.
Han såg att jag upptäckte honom men puckot slutade inte vilket skrämde mig.
Chockad började jag gå därifrån.
Mannen drog upp byxorna och följde efter.
Jag började springa.
Han med.
Han jagade mig lite mer än halvvägs hem innan han vände på grund av att det var mycket folk på gatan.
Jag trodde fasen att jag skulle bli våldtagen, usch...
Blev livrädd!
Springer in gråtfärdig och pratar i telefon med mamma, ännu fler dåliga nyheter.
Kul dag va?
Göteborg med flickorna imorgon i alla fall, ska bli skönt att åka iväg.

Jag köpte nya glasunderlägg på Ekohallen.
De sitter på fatet på vardagsrumsbordet, dock så satte jag en liten diamant i hålen som är formade som hjärtan.



Köpte två vita hyancinter ( åh, den ljuvliga doften! ) samt små svarta krukor.
Blev fint i hallen.



Myste till det lite i badrummet med en transparant ljushållare.



Köpte även ett svart tidningsställ i mönstrat skinn.



Vissa i det här hushållet tenderar att sitta hundra år på toaletten nämligen.
Och det är inte jag.



Usch, nu ska jag sova och försöka skaka av mig alla dåliga känslor och ladda inför Göteborg.
Innan vi åker morgon ska jag packa, tvätta och tömma bilen på jobbsaker, fylla på spolarvätska samt luncha med Sara.
Tar eventuellt med mig datorn till Göteborg.
Vi hörs hörrni!

Kommentarer
Postat av: räka

VA?!!! vad är det för jäkla äckel?!

Söta kommentarer 2008-11-28 @ 10:17:55
Postat av: jennie

räka: ja usch vem vet. hoppas innerligt att jag inte stöter ihop med honom igen ;0)

Söta kommentarer 2008-11-28 @ 11:04:35

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback