My baby loves me when I'm down and out.

Jag måste ge dig cred ändå.
Det är ingen som har gjort mig så ledsen att jag verkligen kände att hjärtat blev kallt och svart.
Det är ingen som har fått mig att bita flera hål i min hand i ren panik för att smärtan var tvungen att komma ut någonstans.
Jag hade bevisen svart på vitt igår.
Först chock.
Sedan galen vrede.
Därefter ångest och sorg.
Nu- äcklad.
Jag mår bokstavligen talat illa av tanken på dig.
Det chockar mig.
Har inte kunnat äta på hela dagen.
Det som förvånar mig är att du bad om ursäkt sist och sa att sanningen nu var det som gällde och förlåtande som jag faktiskt är så tänkte jag "skit samma".
Vi drar ett streck över det, jag orkar inte vara arg men jag klarar inte heller av att se dig.
Och sen får jag veta det här, veta dina ord.
Veta vilka lögner du har spridit till alla i din närhet.
Skratta desperat åt vad du har sagt till folk.
Det är en sak att ge sig på mig, anklaga mig och sprida lögner.
Du är inte den första och jag är så pass stark att jag klarar det.
Det är en helt annan sak att ge sig på de människor jag älskar mest i hela världen.
För visst är det underbart att höra de personer man älskar innerligt gråta hjärtskärande?
Gråta ändå innifrån själen på grund av vad du har ställt till med.
Säg mig, hade du klarat det?
Känns det bra?
Men allvarligt, berätta!
Men än en gång, cred till dig!
Cred åt att du har lyckats vrida din så kallade sanning till något det inte är.
Cred att du har klarat av att ljuga mig rakt upp i ansiktet flera gånger om, jag är mäkta imponerad.
( Fast egentligen borde det inte förvåna mig med tanke på vad du har gjort mot ditt ex tillexempel. Men var lugn. Jag ska inte berätta något. Jag skulle aldrig sjunka till din nivå. Jag tar ut min smärta genom att gråta och bita i saker istället. )
Cred att du har kunnat visa ånger, be om förlåtelse och sen göra allt tusen gånger värre.
Cred åt att du har blandat in så många fler och gjort det här till världens soppa.
Jag känner mig äcklad av att jag en gång har tyckt om dig.
Som att det har krupit en slemmig snigel över mig som jag i panik har kastat bort all världens väg.
Fucking jävla patetiska as.
Du borde skämmas ögonen ur dig för fan.



Men, jag fyllde ju också år igår och jag hade trevligt ett tag.
Tack ni som kom och firade mig!
Emmy, Sara, farmor och pappas bror samt Tommies familj får vi fira med någon annan gång eftersom de inte kunde komma.



På bordet; Färska ostfrallor, ananas, philadelphiaost, kokt emilskinka, vindruvor, honungemelon, kiwi, goudaost, chorizosalami, gurka, paprika, dippinnar, mjuk cheddarost, kaffe, mineralvatten, potatissallad och en massa mer.



Det var mys.



Smaskens...



De här fina ljusstakarna fick jag av Lorentz, pappas bror.
De står i sovrummet.
Ska bara köpa blockljus till dem.



Någon hade visst slabbat ner bordstabletten så jag bytte till ett underlägg och det var faktiskt snyggare, haha.



Den grymma statyn fick jag av farmor, passar riktigt bra i hallen mot den mörkgrå fondväggen.



Skålen som tidigare var i hallen hamnade i vardagsrummet.



Finaste ljusfatet ever fick jag av Räka.



Av Anne, Sandra och Adam fick jag tjusiga svarta ljushållare som nu står i köket.



Boken "Tao enligt Puh" kommer läsas inom en snart framtid.
Tack igen Räka!

Mamma:
- Vad är Tao? Jag fattar inte...

Haha, sött.



Av Elisabeth och Magnus fick jag rödglittriga ljus.
Passar fint till julen nu!
Sjalen med svagt svart spetsmönster var verkligen orginell och jag gillar den massa!
( Räka igen! )



Blomsterdekorationen fick jag av familjen, snygg eller vad?
Sedan fick jag ju ett bidrag till Mullberrykalendern med som jag var visat tidigare på bloggen.



Jag tycker att det är lite julkänsla över vårt vardagsrum trots att vi inte har börjat pynta än...



Halsbandet som jag önskade mig fick jag av Räka.
Så sjukt snyggt!
Pysslig som hon är hade hon lagt ner det i en ljushållare och slaigt in fint med cellofan.



Den kromade vasen ( med yankee candles dofljus i ... ) som stod i hallen innan är nu i sovrummet.
Bokstaven stod i köket förut.



Av min älskling fick jag armanihalsduken som jag ville ha!
Tack min underbara!
När jag hade fått min lön skulle jag köpt den själv men då var den slut.
Tommie hade köpt den sista och glad är jag för det!



Skulle egentligen ha jobbat idag men är alldeles ur form som ni kanske förstår.
Kan knappt hålla mig vaken så jag unnar mig själv att bara vara och göra vad jag känner för idag.
Ska nog träna lite på min steppmaskin, sola ( borde i alla fall, jag är äckligt vit nu och det var flera månader sen min hud fick d-vitamin känns det som! ), hämta ut paket på Ica, posta julkort samt slå in de sista pakten.
Tommie är på det där slottet i Växsjö nu och jag saknar honom redan.
Många par behöver egentid för att inte tröttna på varandra, vi är precis tvärt om.
Tur i oturen att jag inte följde med för jag hade nog somnat med huvudet i maten.

Kommentarer
Postat av: räka

damn vad jag åt ananas.haha.och polkagrisar.

tack för allt <3

Söta kommentarer 2008-12-06 @ 18:24:52
Postat av: jennie

haha. minst sagt. mitt lilla svuuullo. hihi. you n me baby. yeah.

Söta kommentarer 2008-12-06 @ 23:27:12
Blogg: http://itismethatisher.blogg.se/
Postat av: sandra

tack för i fredags! Underbar mat!! Hoppas du blev glad för alla presenter, de var ju jätte fina! :)

Söta kommentarer 2008-12-07 @ 13:12:29
Blogg: http://jagklararmigalltid.blogg.se/
Postat av: Sandra

ah jag har varit lite off på nätet i helgen så jag har inte grattat dig. men jag ser att du fick mycket fina saker! grattis i efterskott. och du de där ljusstakarna ställ dem i fönstret så det blir lättare för mig att sno dem ;). haha. kram

Söta kommentarer 2008-12-08 @ 22:26:26
Blogg: http://sandragustav.blogg.se/lillafamiljengustav

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback